E-sprzedaż leków: najlepiej sprawdza się efekt ROPO

Co trzeci polski e-konsument (34%) deklaruje, że kupował w sieci produkty farmaceutyczne, a co czwarty (24%) planuje takie zakupy w przyszłości, wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2017. Gemius dla e-Commerce Polska”.

– Na polskim rynku działa ponad 200 aptek internetowych, czyli niecałe 2% wszystkich aptek dostępnych na terenie kraju (ponad 15,6 tys.) prowadzi sprzedaż wysyłkową. Apteki internetowe z dnia na dzień stają się popularniejsze. Ten nowoczesny kanał dystrybucji budzi bowiem coraz większe zaufanie – powiedziała prezes Izby Gospodarki Elektronicznej Patrycja Sass-Staniszewska, cytowana w komunikacie.

Farmaceutyki wiodą prym wśród produktów doświadczających tzw. efektu ROPO, czyli zakupu w tradycyjnym sklepie poprzedzonego sprawdzeniem informacji o produkcie w sieci. Tego typu zachowanie w odniesieniu do artykułów farmaceutycznych deklaruje 48% e-konsumentów. Jest to najwyższy wskaźnik wśród wszystkich badanych produktów e-handlu, podano także.

„Kupującymi produkty farmaceutyczne przez internet są częściej kobiety (41% z nich wskazało na zakup tego typu towarów w porównaniu z 27% wskazań wśród mężczyzn), osoby w wieku powyżej 50 lat (44% w porównaniu z 16% dla grupy wiekowej 15–24 lata) oraz z wyższym wykształceniem (46% w porównaniu z 21% wśród osób z wykształceniem niższym)” – czytamy dalej. całość

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *