Jak zarządzać różnymi generacjami pracowników?

Psychologowie biznesu zgodnie przyznają, że zróżnicowany zespół tworzy środowisko sprzyjające realizacji nowych przedsięwzięć. Mowa tu o ludziach o odmiennym postrzeganiu i sposobach myślenia, co gwarantuje nam personel zróżnicowany wiekowo. Zagadnienie uznano za tak ważkie, że 2012 r. został ogłoszony europejskim rokiem dialogu międzypokoleniowego.

Współczesny menedżer znający istotę różnic pomiędzy pokoleniami potrafi w odpowiedni sposób pokierować pracownikami. Dzięki temu buduje zespół składający się z kreatywnych i pełnych zaangażowania osób.

W chwili obecnej na rynku pracy mamy następujące pokolenia pracowników:

  • Baby Boomers – reprezentowane przez osoby urodzone w latach: 1946-1964,
  • Pokolenie X – reprezentowane przez osoby urodzone w latach 1965-1980,
  • Pokolenie Y (Millenialsi) – reprezentowane przez osoby urodzone w latach 1981-1993,
  • Pokolenie Z – reprezentowane przez osoby urodzone po 1994 roku.

W literaturze spotkać można inne dane na temat zakresu lat poszczególnych pokoleń. Są one jednak niewielkie i nie wpływają na charakterystykę tych grup. Warto jednak wiedzieć, że głównym kryterium podziału są duże wydarzenia, które łączą osoby w poszczególnych generacjach (w Polsce są to przemiany ustrojowe, wyż demograficzny itp.).    całość

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *